English
Free delivery on all orders above 750 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أفضل روتين للعناية بالجسم يومياً

Buy 2 Get 2
Let’s Strengthen Let’s Strengthen
Sunkissed Honey Body Splash Sunkissed Honey Body Splash
Sérénité Roll-On Deodorant Sérénité Roll-On Deodorant
Buy 2 Get 2
Let's Get Smooth Let's Get Smooth
Back Loofah Back Loofah
French Perfume Shower Gel French Perfume Shower Gel

العناية بالجسم ممكن تكون أقل حاجة بتهتمي بيها، بس العناية بالجسم في نفس أهمية العناية بالبشرة و الشعر. 

عشان كده لازم يبقى في روتين للعناية بالجسم، ولازم يكون يومي، بس ياترى تبدأي منين و ايه هي أساسيات روتين العناية بالجسم يوميًا؟  

عشان تعرفي الإجابة على السؤال ده، وتشوفي أيه هي المنتجات اللي هتبقى موجودة معانا في  القائمة النهارده، تابعي القراءة، بس كمان قبل ما ندخل في الموضوع، تقدري تشوفي الQuiz دي من سورس بيوتي، هتساعدك تتعرفي على نوع بشرة جسمك، وأيه هي المنتجات اللي ممكن تبقى مناسبة معاه، وده هيسهل روتين العناية بالجسم.

روتين العناية بالجسم يومياً بأفضل المنتجات المصرية

لاف يور سكين

روتين العناية بالجسم، أكيد  بتبدأ بالاستحمام الجيد، عشان كده لازم أول منتج يكون معانا في قائمة النهارده هي الليفة، وأكيد مش هنلاقي أحسن من ماركة لاف يور سكين عشان تشتري منها الليفة المناسبة ليكي. 

المميز في الليفة دي أنها  مثالية للأستخدام اليومي, ولطيفة على البشرة، وكمان هتساعدك تتخلصي طبقات الجلد الميت على سطح البشرة من غير أي التهابات,وده لأنها ليفة طبيعية بمكونات عالية الجودة. 

لاف يور سكين هي ماركة مصرية بتصنع الليف الطبيعية وبأعلى موجودة وكمان بسعر مناسب للجميع، ده غير  إنك كمان هتلاقي أشكال وأحجام مختلفة من الليف موجودة في ماركة لاف يور سكين، تقدري تطلبيها دلوقتي من على سورس بيوتي. 


شاور چيل بالعطور الفرنسية من كـريـڤ

مين مش بتحلم، إنها تبقى على طول ريحتها بريحة أغلى العطور الفرنسية؟ 

مش محتاجة تحلمي زيادة، لأن كريف بتوفرلك شاور چيل بالعطور الفرنسية وبسعر تنافسي. 

مش بس ريحته مميزة و خطيرة، هو كمان هيساعدك في روتين العناية بالجسم يوميًا، وده لأنه بمكونات مرطبة ومغذية للجسم زى الجليسرين و الڤازلين و الصبار هينظف الجسم بعُمق و يخليكي تتمتعى بنعومة الحرير و رائحته المُنعشة.


سكراب ديتوكس للجسم من ذَاَتْ

السكراب خطوة مهمة جدًا في روتين العناية بالجسم، بس بننصح دايمًا إن مايكونش السكراب بشكل يومي، لأن ده ممكن يسبب مشكلة في الجلد أكتر من الحفاظ عليها. 

عشان كده بنرشحلك بقوة سكراب ديتوكس للجسم من ذات، وده لأنه لطيف على البشرة و بيغذيها بالعناصر اللي محتاجها، وكمان بيساعد على التخلص من الجلد الميت و توحيد لونها وده بفضل مكوناته اللي فيها جلسرين، سكر، زيت اللوز، زيت جوز الهند، كوكاميدوبروبيل. 

اقرئي ايضاً: أفضل منتجات العناية بالجسم للمتزوجات


زيت مرطب للجلد من سورس بيوتى

عناية بالبشرة يعني ترطيب فائق، ومكنش هيبقى في أحسن من الزيت المرطب من سورس بيوتي

الزيت المرطب للجلد من سورس بيوتي هيخلي جلدك زي الحرير ده لأن مكوناته فيها مضادات أكسدة اللي بتعالج مشكله المسام الواسعه في الجلد. 

بننصح دايمًا تستخدمي الزيت ده بعد إزالة الشعر، وده لأنه هيساعدك علي تقليل الشعر في الجسم وعلاج اي جروح بسبب ازاله الشعر. 


رول أون برائحة البودرة الناعمة من ألتيس سوا

واحد من أهم المنتجات اللي لازم تبقى موجودة في روتين العناية بالجسم الخاص بيكي، هي الرول أون. وده لأنها خطوة مهمة جدًا خصوصًا بعد الاستحمام. 

وعشان كده بنرشحلك رول أون برائحة البودرة الناعمة من ألتيس سوا لأنه مش بس ريحته منعشة و هتخليكي واثقة في كل تحركاتك، ده كمان هيساعدك تفتحي وتنعمي المنطقة دي. 


زيت للعناية بالأظافر من سورس بيوتى

وأكيد مش هننسى الأظافر في روتين العناية بالجسم. عشان الضوافر ممكن تكون أضعف حاجة، لازم تحتاج عناية فائقة، عشان كده بنرشحلك زيت للعناية بالأظافر من سورس بيوتي. 

هيغذي ضوافرك بمواد مغذية و مفيدة زي اللوز الحلو والأرجان والجوجوبا.


بادى سبلاش

وتقدري تنهي روتين العناية بالجسم بريحة حلوة زي ريحة البادي سبلاش اللي بتحبيها، واللي أكيد هتلاقيها في سورس بيوتي، وتقدري تشوفي هنا كل البادي سبلاشز اللي بتدوري عليها وكلها عليها خصومات. 

وفي شوية نصايح إضافية لازم تضيفيها في روتين العناية بالجسم يوميًا، زي شرب كمية كافية من الماء لأنها هتساعد  على ترطيب البشرة من الداخل. وماتنسيش تناول غذاء صحي،  الغذاء الغني بالفيتامينات والمعادن يساعد على تحسين صحة البشرة والشعر.وطبعًا النوم الكافي: يساعد على تجديد خلايا البشرة والجلد، أخيرًا حالي تحدي من التوتر لأنه أكيد هيأثر على بشرتك بشكل عام.