English
Free delivery on all orders above 650 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أفضل كريم لترطيب اليدين شديدة الجفاف

Hand Cream with Sweet Almond Oil
Emollient Hand & Body Cream Source Beauty Emollient Hand & Body Cream Luna Bath & Body Body Care Hand & Foot Care Hand Cream MBody Lotion
Collagen Hand Renewal Night Cream
Glycerin Cream Glycerin Cream
EGP 58.00
Add to bag Add
Notify me Notify

مشكلة جفاف الايدين بتعاني منها كتير من السيدات، ودي حاجة بتكون  مزعجة ومؤلمة جداً خاصة في الشتاء. عشان كده، من الضروري دايماً استخدام منتجات ترطيب فعالة للحفاظ على نعومة البشرة وتجنب التشققات. 

في المقالة دي، هنعرض عليكي أربع منتجات مميزة لترطيب الايدين الجافة واللي ليها شعبية كبيرة في السوق المصري.

أفضل كريمات لترطيب اليدين شديدة الجفاف

كريم اليدين بزيت اللوز الحلو من إنفينيتي ناتشورالز

يعتبر كريم الايدين بزيت اللوز الحلو من إنفينيتي ناتشورالز اختيار رائع للي بيعانوا من ايدين جافة. بيحتوي الكريم ده على مكونات طبيعية تمتاز بخصائص مضادة للشيخوخة ومضادات الأكسدة، اللي بيساعد في ترطيب البشرة وتغذيتها وحمايتها من علامات الشيخوخة. واللي بيميز الكريم ده أنه خفيف وسريع الامتصاص، ومش بيسيب أي طبقة دهنية على الجلد، ده بيخلي إيديك ملمسها حرير.

كريم إيمولينت لليدين والجسم من لونا

لو بتدوري على ترطيب شامل للايدين والجسم، فكريم إيمولينت من لونا هو اختيارك المثالي. الكريم ده بيحتوي على زبدة الكاكاو وجوز الهند وزيت الجوجوبا، وهي مكونات غنية بالخصائص المغذية والمرطبة. بتستمر فوائد المكونات دي لفترة طويلة، واللي بيخليها تحافظ على نعومة وترطيب البشرة طول اليوم.

اقرئي ايضاً: أفضل طرق العناية بمنطقة ال تي زون


كريم الكولاجين الليلي لليدين من إيفا كوزماتيكس

كريم الكولاجين الليلي من إيفا كوزماتيكس اختيار مميز جداً للعناية بالايدين وتجديد خلايا الجلد. الكريم ده بيعمل على ترطيب البشرة الجافة، وتجديد الخلايا الميتة، وتقليل الجفاف، واللي بيخلي ايديك ناعمة وخالية من التشققات.


كريم بالجلسرين من جليسوليد

كريم بالجلسرين من جليسوليد هو منتج يستحق الاهتمام لانه بيحتوي على تركيبة أوروبية متطورة تحتوي على مادة آلانتوين وتركيز عالي من الجلسرين. بيساعد الكريم ده على توفير التغذية المطلوبة للبشرة وحمايتها من الجفاف. وكمان بيمتاز بامتصاص سريع ومفعول ترطيب بيستمر لفترة طويلة، وده بيقلل بشكل ملحوظ من فرصة جفاف البشرة وبيديكي بشرة وجلد ناعم وحريري.

اقرئي ايضاً: أفضل مرطب للشفايف قبل الروج

 

باختصار، المنتجات الأربعة دي فعالة ومميزة في ترطيب الايدين الجافة وبتحافظ على رطوبتها طول اليوم. تقدري تختاري المنتج اللي بيناسب احتياجاتك وتفضيلاتك، والاستمتاع ببشرة ناعمة ومرطبة اللي تديكي  احساس بالراحة والثقة.


وتقدري كمان تزوري موقعنا سورس بيوتي هتلاقي عليه كل منتجات العناية بالبشرة والشعر والجسم عشان تدي لنفسك العناية الكاملة، ادخلي دلوقتي على الموقع واشتري كل اللي تحتاجيه!