English
Free delivery on all orders above 650 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أفضل منتجات لفك تشابك الشعر في مصر

Bestseller
Candylicious Detangling Hair Mist
Save EGP 50.00
Silky Smooth Perfect Match
EGP 470.00 EGP 420.00
Add to bag Add
Notify me Notify
New Size
Il n’y a pas le feu! Deep Conditioning Hair Mask Source Beauty Il n’y a pas le feu! Deep Conditioning Hair Mask Braes __tag=Bestseller __tag=New Size August Hair Hair Masks Treatments Wavy
Shea Butter & Argan Leave-In Cream
D6 Be Bop Handy Detangler Brush D6 Be Bop Handy Detangler Brush
Sold out
Satin Bonnet Source Beauty Satin Bonnet BLESS Hair Hair Tools & Accessories

مين مكنش بيعاني من وهو صغير من الشعر المتشابك، وقد ايه كانت بتبقى عملية مزعجة و صعبة جدًا لفك تشابك الشعر. خاصة لو كان ناشف أو مش مفرود.

بس عشان احنا دايمًا في سورس بيوتي بندورلك على الحلول اللي هتخلي اهتمامك بشعرك اسهل و هتخلي حياتك أسهل بكتير، في المقالة دي هنرشحلك شوية منتجات من أفضل منتجات لفك تشابك الشعر. 

تابعي المقالة للآخر عشان تعرفي أكتر عن أفضل المنتجات اللي موجودة في السوق.  ولو عايزة تعرفي إيه هي المنتجات اللي هتبقى مناسبة لشعرك، تقدري تعملي ده بكل سهولة من خلال ال Quiz ده

أفضل منتجات لفك تشابك الشعر

1- ذا باث لاند  ميست لفك تشابك الشعر - كاندي ليشوس

هتقدري تفكي تشابك الشعر بسهولة وكمان شعرك هيبقى ريحته حلوة لما تستخدمي، ميست لفك تشابك الشعر - كاندي ليشوس من ذا باث لاند. تركيبة السبراي الخفيفة والمغذية هتخلي شعرك حريري وناعم ، وده لأن الميست معزز بالزيوت الطبيعية وريحة مميزة. 

2- بلامبي كيرلز- دويتو 'سيلكى سموذ'

كل حاجة في الدنيا هتبقى أحلى لو في منها 2، عشان كده بلامبي كيرلز بتقدم دويتو "سيلكي سموذ"لأن مافيش أحسن من دويتو الشامبو والبلسم، فده هيخلي شعرك في حتة تانية.

وهتودعى تجاعيد الشعر والتشابك. غير أنه هيخلصك من تشابك الشعر، هو كمان هيحافظ على شعرك وده لأنه خالي من السيليكون و خال من الكبريتات.

اقرائي ايضًا: أفضل دراي اويل في الوقت الحالي

3- براس - ماسك الترطيب العميق

لو شعرك تعبان من الصبغة ومحتاج منتج يكون لطيف على فروة رأسك، و شعرك بشكل عام، يبقى مافيش أحسن من ماسك الترطيب العميق من براسالماسك ده هيحافظ على شعرك و هيحميه من أضرار الشمس و التلف اللي ممكن الصبغة تسببه، وخاصة في الصيف.من مميزات الماسك ده أنه بيرطب الشعر بعمق و بيجدد ويصلح الشعر التالف وبيزود من نعومة الشعر ومرونته. 

4- أڤريل -ليڤ إن الشيا والأرجان

واحد من المنتجات اللي بقت Trend هو الLeave In ، وده لأنه أثبت جدارته في ترطيب الشعر بعمق و بنعومة، والمميز في الليف إن ده أنه بيحمي الشعر من التقصف ده غير أنه طبعًا بيفك تشابك الشعر بسبب الشيا والأرجان اللي فى مكوناته، وكمان بيساعد على التخلص من جفاف الشعر.  من مميزات الليف إن من أفريل أنه قوامه خفيف و بيقضي على هيشان و بيزيد من لمعان الشعر. 

اقرائي ايضًا: أفضل فيتامينات لتطويل الشعر وتكثيفه

5- دن مان - فرشة بي بوب لفك التشابك D6

لو بتدوري على فرشة شعر تكون مختلفة، ومش بتقطع الشعر و بتساعد على أنها تفك تشابك الشعر، يبقى الفرشة بي بوب من دي مان هي اللي لازم تجريبها. 

ده غير أنه هتساعد على تدليك فروة الرأس و كمان  ممكن تستخدميها أثناء الاستحمام لأنك ممكن تساعد على توزيع الشامبو والبلسم. هتقدري تلاقي الفرشة على موقع سورس بيوتي بألوان مختلفة. 

6- بليس - بونيه ساتان

واحد من المنتجات اللي لازم تبقى موجودة في روتين العناية بالشعر الخاص بيكي، هو البونيه الساتان. ومافيش أحسن من بليس عشان تستخدمي البونيه الساتان بتاعهم، وده لأنه هيحافظ على شعرك طول الليل و كمان هيساعدك على التخلص من تشابك الشعر والتخلص من الشعر الهايش، عشان خامة الساتان هيحمي من جفاف الشعر. هتقدري تلاقي البونيه الساتان من بليس على موقع سورس بيوتي بألوان مختلفة ومميزة.