English
Free delivery on all orders above 750 EGP in Cairo & Alexandria

Your Bag

0 items
Your bag is empty.
Image

أقوى روتين لتطويل وتنعيم الشعر في المنزل

Intense Tonic Spray Intense Tonic Spray
Hair Cream Bath
EGP 300.00
Add to bag Add
Notify me Notify
Root Recharge Hair Elixir Root Recharge Hair Elixir
Scalp Massager Scalp Massager
EGP 99.00
Add to bag Add
Notify me Notify

أكيد دورتي كتير على روتين عشان تطولي شعرك و تتخلصي من الهيشان اللي دايمًا موجود بسبب الرطوبة العالية اللي بنواجها الأيام دي. 

و أكيد جربتي منتجات مختلفة و كتير سواء محلية أو عالمية بس لسه مالقتيش المنتج اللي تحطيه في روتين تطويل وتنعيم الشعر الخاص بيكي. 

عشان كده إحنا موجودين عشان نساعدك تلاقي أهم 5 منتجات لازم تبقى في روتينك للعناية بشعر صحي و ناعم

أفضل روتين لتطويل وتنعيم الشعر في المنزل

1- سبراي إنتنس محفز ومقوى لبصيلة الشعر من كابكسي

واحدة من أكتر الطرق الفعالة لتطويل الشعر، هي استخدام الزيوت الطبيعية مع تدليك فروة الرأس باستمرار، عشان كده لازم يكون أول منتج معانا في قائمة روتين لتطويل وتنعيم الشعرهو سبراي إنتنس محفز ومقوى لبصيلة الشعر من كابكسي، وده لأنه من محتوياته أنه فيه زيت شجرة الشاي، مستخلص الزعتر، مستخلص الروزمارى، مستخلص الصبار، مستخلص الشاي الأخضر، زيت اللوز، البيوتين، الكيراتين، زيت الجوجوبا. 

ده غير إن  السبراي سهل الإستخدام و ده لأنه سبراي رشاش اللي هيساعدك تستعيدي حيوية شعرك. 

من مميزات المنتج ده أنه بيحفز نمو بصيلة الشعر، وده بيساعد على تقليل تساقط الشعر مع الاستخدام المستمر، وتقدري تستخدميه بكل سهولة، بحيث إنك ترشي 6 رشات على الشعر مع تدليك فروة الرأس لتحفيز مفعوله لمدة دقيقتين سواء على شعر جاف أو مبلول. 

سورس بيوتي بتنصحك إن سبراي إنتنس محفز ومقوى لبصيلة الشعر من كابكسي لازم يكون في روتين لتطويل وتنعيم الشعر لو بتدوري على نتيجة فعالة. 


2- شامبو بالكيراتين - خالي من الكبريتات من لوجلام

صحة الشعر هي الخطوة الأولى لإطالته وتعزيز نموه؛ وبعد كده اتباع الروتين الصحيح للعناية بالشعر من فروة الرأس حتى الأطراف.

وعشان صحة الشعر أهم خطوة في روتين لتطويل وتنعيم الشعر، يبقى أكيد هي بتبدأ باستخدام الشامبو المناسب واللي هيحافظ على بصيلات الشعر، ويكون خالي من المواد الضارة زي الكبريتات، وعشان كده شامبو لوجلام

شامبو بالكيراتين - خالي من الكبريتات لازم يكون على قائمة النهارده. 

في ناس كتير بتبقى فاكرة إن الرغوة هي اللي بتنضف الشعر من الشوائب والأوساخ، بس الحقيقة إن الرغوة دي ممكن تكون مضرة أكتر من إنها تكون مفيدة، عشان كده مهم تستخدمي شامبو خالي من الكبريتات والبارافين لأنها بتضر الشعر.

وشامبو لوجلام هيرطب ترطيب عميق للشعر وكمان هيصلح و يقوي الشعر و يحميه من أي تلف.


3- بارانا حمام كريم

وبعد غسيل الشعر بشامبو مناسب لشعرك، من المهم جدًا إنك تستخدمي حمام كريم عشان يزيد من ترطيب الشعر، هينعمه ويشيل اي تشابك أو عقد لتسهيل تصفيفه، وده موجود في حمام كريم بارانا.   

وده لأنه غني بالزيوت المغذية زي زبدة الشيا، زبدة النقرس، زيت الأرجان، زيت الجوجوبا.

تقدري تستخدميه بانك تحطي كمية مناسبة على الشعر بعد غسيله و تسيبه تحت الحرارة من دقيقة لثلاث دقايق، و هتتفاجئ بالنتيجة النهائية بعد ما الشعر ينشف. 


4- لوشن إلكسير لتقوية الشعر من كليچور

لوشن إلكسير من كليچور هو الحل المثالي ليكي، وده لأنه تركيبته مبتكرة، لأنه غني بالمواد الحيوية، و بيساعد على تغذية فروة الرأس وبصيلات الشعر من الجذور، مما يحفز نمو الشعر بشكل أسرع وأكثر كثافة وقوة.

ومن فوائد لوشن إلكسير لتقوية الشعر من كليچور

يعزز نمو الشعر: يحفز بصيلات الشعر على إنتاج شعر جديد وأكثر قوة.

يقلل من التساقط: يقوي بصيلات الشعر ويمنعها من التساقط.

يغذّي فروة الرأس: يوفر التغذية اللازمة لفروة الرأس للحفاظ على صحتها.

يحسن مظهر الشعر: يجعل الشعر أكثر لمعانًا ونعومة وقوة.


5- فرشة مساچ من براس

كلنا عارفين إن أي منتج هتسخدميه لازم يبقى معاه مساج أو تدليك للرأس و الشعر، وعشان نسهل الخطوة دي في روتين العناية بالشعر، بنقدملك فرشة مساچ من براس، ودي هتساعدك في تحسين الدورة الدموية و تنشيط بصيلات الشعر. 

هتقدري تستخدمي الفرشة دي مع أي منتج من المنتجات اللي قولنها فوق لو محتاج تدليك أو مساج، وكمان تقدري تستخدميها لوحدها، لأن تدليك فروة الرأس بيساعد على تحفيز البصيلات اللي في الشعر، واللي في النهاية هتساعدك على تطويل الشعر وتكثيفه. 

روتين العناية بالشعر، عشان التكثيف أو التنعيم مهم جدًا تهتمي بكل الخطوات اللي فيه، عشان تحصلي على نتيجة ملهمة، وعشان تعرفي أكتر عن شعرك تقدري تشوفي الQuiz دي من سورس بيوتي عشان تعرفي أيه هي المنتجات المناسبة مع شعرك. 

Free delivery over 850 EGP
Gifts & gift cards